Svarbu nenustoti kelti klausimus.
Albertas Ensteinas
 
Gaukite naujienas

 

El.paštas
 
Ar krizės akivaizdoje reikia investuoti į darbuotojo gebėjimus? Spausdinti El. paštas

 

Apie sąnaudų mažinimą krizės metu kalba kone kiekvienas šalies verslininkas. Dažnas iš jų tiesiai įvardija – atleisime dalį darbuotojų ir taip išgyvensime šaltą ekonomikos žiemą.
Apie priverstinį darbuotojų atleidimą jau pranešusi ne viena šalies įmonė, o rugsėjį Statistikos departamento specialistų atlikta įmonių apklausa parodė, kad tai tik pradžia, nes 29 proc. vadovų yra numatę mažinti darbuotojų skaičių.
Tačiau ekonomikos krizė galbūt yra geriausias laikas darbdaviui ne nusisukti nuo darbuotojų, bet atvirkščiai – investuoti į jų gebėjimus, kad sunkmečiui pasibaigus būtų galima su stipresne komanda žengti į priekį.
Lyderiai 
Mokymams ragina netaupyti

Praėjusią savaitę Didžiosios Britanijos spaudoje buvo išspausdintas atviras laiškas, kuriame darbdavių ir profesinių sąjungų lyderiai paragino įmones dėl lėtėjančios ekonomikos nemažinti investicijų į darbuotojų apmokymą.
Laišką pasirašė stambių įmonių „British Telecom“, „Marks&Spencer“ vadovai, o šalies profesines sąjungas vienijančios asociacijos (TUC) vadovas Brendanas Barberis pažymėjo, kad šiuo sunkiu metu įmonės turi net padidinti investicijas į personalo mokymą.
„Dabar yra būtent tas laikas, kai reikia investuoti į mūsų žmonių įgūdžius ir sugebėjimus. Kai rinkos traukiasi ir užsakymų mažėja, darbuotojų įsipareigojimai, jų produktyvumas ir sugebėjimas sukurti pridėtinę vertę padės mums būti konkurencingiems“, – sakė B. Barberis. Jis pabrėžė, kad tos bendrovės, kurios į mokymus investuoja dabar, sunkumams pasibaigus pasieks geresnių rezultatų.

Kai mažiau darbo - mokykis

Garsus Indijos verslo administravimo ir strateginės vadybos profesorius B. V. Krishnamurthy įsitikinęs, kad pasaulinio ekonomikos lėtėjimo metu įmonėms yra bene tinkamiausias metas investuoti į darbuotojų įgūdžių stiprinimą.
Jo teigimu, ekonomikos pakilimo metu įmonių vadovai kalba apie darbuotojų gebėjimų ugdymą, tačiau dažniausiai užduotys yra atliekamos produktyviau ir efektyviau, nes yra vykdomos panašiai, neieškant originalių sprendimų, rašo verslo portalas businessweek.com.
B. V. Krishnamurthy taip pat pastebi, kad vadybininkai yra spaudžiami pateikti ne tik ketvirčio, mėnesio, savaitės, bet dienos ar valandos darbo ataskaitas, todėl jie visiškai neturi laiko išmokti ko nors naujo.
Tačiau, pasak profesoriaus, ekonomikos sulėtėjimas yra gera galimybė ištaisyti šią anomaliją. Kai darbų apimtys yra sumažėjusios, terminai taip nespaudžia, nekeliami labai aukšti tikslai, įmonėms verta išnaudoti šią progą ir investuoti į vadinamąjį „socialinį kapitalą“ – apmokyti darbuotojus, gerinti komandinio darbo įgūdžius ir panašiai. Pasak profesoriaus, krizei pasibaigus su naujų įgūdžių apmokyta komanda galima padaryti stebuklus.

Geri darbuotojai – aukso vertės

Tačiau ar iš tiesų darbdaviai ekonominių sunkumų metu gali skirti daugiau laiko ir lėšų darbuotojų mokymams? Juk nelengvais laikais įmonėms sunkiau įvykdyti užsibrėžtus tikslus, todėl darbuotojai turėtų būti spaudžiami dirbti daugiau ir produktyviau?
Vienos didžiausių Lietuvos maisto pramonės įmonių „Kraft Foods Lietuva“ (KFL) personalo vadovė Baltijos šalims Kristina Raubienė sako, kad ūkis vystosi cikliškai –nuosmukį keičia pakilimas. Krizė verslui iškelia naujus iššūkius, kuriuos reikia įveikti, todėl net ir sunkesniais laikais verta investuoti į darbuotojų ugdymą.
„Darbdaviams reikia iš naujo įvertinti situaciją – pavyzdžiui, esant sunkesniems laikams prislopsta vartojimas, todėl vis sunkiau įsiūlyti savo prekes ar paslaugas. Tokiu metu aukso vertę įgauna darbuotojai, turintys gerus pardavimo, derybų įgūdžius. Gerus pardavimo vadybininkus tuo metu reikia stengtis ne tik išlaikyti, bet kelti jų kvalifikaciją, tobulinti gebėjimus“, – sakė K. Raubienė.
Ji pateikia savo įmonės pavyzdį – kaip tik šiuo metu KFL vyksta vadinamoji „Vystymosi ir tobulėjimo savaitė“ – kasmetinis įvairių renginių ciklas, kurio metu bendrovės darbuotojai paskatinami panaudoti savo potencialą, iš naujo įvertinti asmeninius tobulėjimo tikslus.
K. Raubienės teigimu, tokie renginiai yra ypač naudingi šiuo metu, kai darbo rinkoje vyrauja neapibrėžtumas. „Šiuo metu svarbu išsiaiškinti darbuotojų lūkesčius. Atviras pokalbis su vadovu dažnai darbuotojui suteikia aiškumo – jis suvokia savo tobulintinas ir stipriąsias puses, kartu apsvarsto ugdymo planą“, - vardija K. Raubienė.
Šios savaitės metu darbuotojams taip pat pristatomos visos siūlomos galimybės tobulėti ir gilinti savo žinias – norintiems įmonė gali pasiūlyti nuotolinio mokymosi programas ir t.t. Personalo specialistė pažymi, kad gaudamas naujų žinių darbuotojas tampa vertingesnis įmonei, ir tuo pačiu pats yra saugesnis dėl savo ateities.
Ji pažymėjo, kad ekonomikos sunkmečiu išryškėja talentingi darbuotojai, kurie imasi nestandartinių sprendimų, nebijo rizikuoti ir yra iniciatyvūs. Tokiu metu vadovo pareiga gabius darbuotojus pamatyti ir padėti atsiskleisti. Todėl KFL skiria ypatingą dėmesį vadovų ugdymui – neveltui įmonė šiuos metus paskelbė lyderystės metais.
„Auginti tvirtus ir stiprius vadovus yra vienas iš svarbiausių įmonės tikslų, nes būtent jie - pavyzdys visiems likusiems darbuotojams. Todėl yra įvertinama esamų vadovų kompetencija, nustatomos lyderystės savybės, kurios padeda tobulėti kryptingai “, – pabrėžė K. Raubienė.

lrytas.lt

 

Vilnius, Savanorių pr. 22
Mob. (652) 77 181
El. paštas: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo automatinių reklaminių žinučių, jums reikia veikiancio Javascript, kad galėtumėte pamatyti adresą

e-sprendimas: Lpromo.LT

Kaunas, Maironio g. 18
Mob.(685) 58 043
El.paštas: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo automatinių reklaminių žinučių, jums reikia veikiancio Javascript, kad galėtumėte pamatyti adresą