Tinginystė yra ne kas kita, kaip įprotis pailsėti prieš pavargimą.
Žiulis Renaras

 
Gaukite naujienas

 

El.paštas
 
Naujo darbuotojo įvedimas į pareigas Spausdinti El. paštas
Paprastai darbovietės keitimas – stresinė situacija daugumai žmonių. Nežinomybė, kas bus, ar seksis, kaip pavyks susitvarkyti su nauju darbu ir susidraugauti su naujaisiais bendradarbiais, kelia įtampą. Nauji bendradarbiai, nauji viršininkai, nauja aplinka ir tikėtina, kad kitaip organizuojamas darbas daugumą verčia nerimauti.
comunication.jpgKita vertus, pareigų pakeitimas liekant toje pačioje darbovietėje irgi kelianti stresą situacija. Šiuo konkrečiu atveju darbovietė ir bendradarbiai nesikeičia, tačiau asmuo gauna naujas pareigas, užima naują padėtį įmonėje, gauna naują atsakomybės lygmenį, turi keistis santykiai su bendradarbiais ir viršininkais.
Įmonės, kurios skiria pakankamai dėmesio asmens įvedimui į įmonę ar į naujas pareigas, išlošia tokiose srityse, kaip:
         • nuoseklus įvedimas į pareigas gerokai sumažina išlaidas, skirtas naujų darbuotojų paieškai, nes tai lemia sumažėjusią kadrų kaitą;
         • nuoseklus įvedimas į pareigas paprastai motyvuoja naujus darbuotojus darbui šioje įmonėje;
         • įvedimas į pareigas labai padidina mokymų ir darbuotojo vystymosi efektyvumą.
Gerokai išplitusi nuomonė, kad geras naujas darbuotojas „įmestas į vandenį išplauks“ savarankiškai. Jei naujas darbuotojas nesusitvarkys su darbu, vadinasi jis šiam darbui netinkamas. Aišku, toks požiūris leidžia sutaupyti lėšas, kurias reiktų skirti naujo darbuotojo mokymui. Kita vertus, tokioje situacijoje nauji darbuotojai paprastai mokosi bandymų ir klaidų metodu, vadinasi sugaišta daugiau laiko ir išeikvoja daugiau energijos bandydami perprasti naujo darbo specifiką, nes mokosi tik iš savo pačių klaidų. Jiems reikia daugiau laiko, kad pradėtų dirbti visu pajėgumu ir parodytų visus savo sugebėjimus. Be to, „įmetimas į vandenį“ sukuria nuolatinio streso situacijas naujajam darbuotojui, nes jam nėra žinomi šios įmonės darbo principai, kitų darbuotojų atsakomybės sritys, dokumentavimas ir pan. Labai tikėtina, kad organizacijose, kuriose naujų darbuotojų mokymas paliekamas jiems patiems, bus gerokai didesnė darbuotojų kaita, o pačių darbuotojų motyvacija dirbti tokioje įmonėje dėl kasdien patiriamo streso bus mažesnė.

Padėti naujam darbuotojui susipažinti su jo pareigomis gali įvairūs organizacijos darbuotojai:
         • personalo skyriaus darbuotojai, atsakingi už naujų darbuotojų priėmimą;
         • patys įmonės vadovai;
         • naujojo darbuotojo bendradarbiai;
         • naujajam darbuotojui paskirti kuratoriai.

Pats efektyviausias būdas naujo darbuotojo įvedimui būtų tuomet, jei į šį procesą įsijungtų visi išvardyti darbuotojai, o pats įvedimas į pareigybę būtų iš anksto gerai apgalvotas ir tiksliai suplanuotas.
Gerai būtų, jei personalo skyriaus darbuotojai organizuotų pirmąją naujojo darbuotojo darbo dieną, pasirūpintų, kad būtų suderinti darbo sutarties klausimai, paruoštas darbuotojo pažymėjimas, aprodytos patalpos, atsarginiai išėjimai, įmonės darbuotojų darbo vietos ir vietos, skirtos valgymui ir poilsiui, paskirtas kuratorius ir t.t.
Vadovai su naujuoju darbuotoju turėtų aptarti pareigybines darbuotojo instrukcijas, pasirašomos darbo sutarties sąlygas, gaunamą atlyginimą, jo apskaičiavimo ir išmokėjimo sistemas, atskaitomybės klausimą – kam ir kokiu būdu turėtų atsiskaityti naujasis darbuotojas. Naujojo darbuotojo bendradarbiai galėtų prisistatyti ir trumpai nupasakoti organizacijoje atliekamas savo funkcijas, paaiškinti, kokiais klausimais ir kada į juos reiktų kreiptis, papasakoti įmonės tradicijas ir nerašytas vidaus taisykles.
Kuratoriai turėtų dirbti kartu su naujuoju darbuotoju bent keletą savaičių po priėmimo, padėti jam įsijungti į darbą ir paaiškinti visus kylančius neaiškumus arba tiksliai nurodyti, kur kokiu klausimu kreiptis.
Labai svarbu paruošti darbo vietą naujam darbuotojui dar iki jam ateinant, būtinai aprūpinti jį reikalingomis darbo priemonėmis, numatyti galimus seminarus ar mokymus, kurie turėtų padėti įsijungti naujajam darbuotojui į jo atliekamą darbą.
Taip pat būtini tiesioginiai viršininko ir naujojo darbuotojo susitikimai siekiant išsiaiškinti, kaip naujajam darbuotojui sekasi (nesiseka) dirbti, ar jam netrūksta darbo priemonių, ar jis turi kokių nors asmeninių pageidavimų ir ar jam viskas aišku naujose pareigose.
Dėmesys, kuris skiriamas naujajam darbuotojui, paprastai atsiperka darbuotojų lojalumu įmonei, gerokai didesne motyvacija dirbti ir siekti rezultatų.
Taip pat nereiktų pamiršti, kad nauji darbuotojai, atėję į įmonę, gali suteikti vertingos informacijos, jei tik jiems bus sudaryta proga ją suteikti. Juk būtent nauji darbuotojai gali pažiūrėti į įmonę ir tvarką joje „iš šono“ ir kitokiu žvilgsniu, atsinešti sukauptą patirtį iš kitų darboviečių. Jausdamas, kad į jo nuomonę įsiklausoma, darbuotojas bus labiau motyvuotas aktyviai dirbti.

Informacijos šaltinis: Asa.lt

 

Vilnius, Savanorių pr. 22
Mob. (652) 77 181
El. paštas: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo automatinių reklaminių žinučių, jums reikia veikiancio Javascript, kad galėtumėte pamatyti adresą

e-sprendimas: Lpromo.LT

Kaunas, Maironio g. 18
Mob.(685) 58 043
El.paštas: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo automatinių reklaminių žinučių, jums reikia veikiancio Javascript, kad galėtumėte pamatyti adresą